21-11-20 – Rogièr Pasturel nos a quitats. L’omentage de la FELCO

https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Fichier:R.PASTUREL_2015.jpg

Rogièr Pasturel nos a quitats.

Èra un grand, d’aqueles grands qu’an pas qu’un defaut, una modestia tròp granda.

Ensenhaire retirat, passionat d’etnologia populara que se’n trobava la traça dins son òbra, òme de teatre, autor e comedian de cinema (Malatèrra, de Carrese, o L’indompté de Baillemont que i incarnava Fabri de Peirèsc), contaire, creator de companhás e de festenals dins son parçan de Droma ont se podiá representar tant Shakespeare coma de teatre occitan, dins un esperit de dubertura e de dialòg de las culturas.

I a gaire de temps encara, 2016, me sembla, per una AG de l’IEO en Droma ont demorava, lo vegèri contar sus scèna. S’oblidava aitanlèu son atge, la malautiá que ja l’aflaquissiá. Umor, tendresa, finesa… Tot i èra…

A sa familha, a nòstres amics de l’IEO de Droma, a nòstra collèga Valeria, la FELCO fai part de sas condoléncias entristesidas.

Veire aquí un entreten amb Rogièr Pasturel : https://www.youtube.com/watch?v=PuxBzr3Cew4

e la presentacion de Malatèrra, adaptat al teatre : https://france3-regions.francetvinfo.fr/provence-alpes-cote-d-azur/emissions/vaqui/vaqui-malaterra-au-theatre.html

Elements de bibliografia

Lo Camin deis estèlas, préface Gérard Gouiran, 1èra edicion, IEO Droma, 1999, 2nda edicion EMCC, 2011

E la nuech venguèt lutz, in De la révolution à nos jours : scènes d’oc en Drôme provençale, JC Rixte, éd., Daufinat-Provença, Tèrra d’Òc ; Venterol : APAVEN, 2013

La Castanhada, Ed. Daufinat-Provença, tèrra d’òc – Compagnie de l’albatros, 2018

Presentacion de la pastorala Lo Camin deis estelas

Ce « chemin des étoiles », c’est celui que parcourent les personnages des « pastorales » de Noël traditionnelles dans les Pays d’oc : les bergers, le maître, le « bohémien »… qui s’en vont rendre hommage au nouveau-né de Bethléem.

S’inspirant de six noëls du 17e siècle dus à Nicolas Saboly, Roger Pasturel, conteur, comédien et homme de théâtre, a imaginé cette pastorale moderne en seize tableaux, qui se déroule dans le territoire des Baronnies, en Drôme méridionale. Vous découvrirez ici, dans une version revue par l’auteur, une oeuvre contemporaine revisitant avec bonheur un des genres privilégiés du patrimoine littéraire et théâtral occitan.

Le texte théâtral est suivi des six noëls de Saboly qui ont inspiré la pièce et d’un court lexique.

Bilingue, texte français et occitan en regard. Editions Livres EMCC, collection Régionales.

Ce contenu a été publié dans Vida intèrna. Vous pouvez le mettre en favoris avec ce permalien.