Al long de Sinèra e la mòstra d’òr, Andrieu Lagarda nos conta l’itinerari e la vida d’un òme del pòble, entre los sègles XIXen e XXen. De las descobèrtas d’un mainadet curiós de tot çò que l’environa, a l’adulte qu’a sabut bastir son independéncia, en passant per la dintrada a l’escòla o las porradas del temps de gojat.
Es la vida d’un mestieral que camina e s’adapta als cambiaments tant socials coma tecnics e economics que capviran la vida del pòble, en passant del vilatjòt rural a la vilòta industriosa.
Andrieu Lagarda es un mèstre per desvolzar las cronicas de la vida vidanta al long de las annadas : fèstas, aventuras e reviradas, mas tanben paurs, dramas e malastres, dins una lenga viva e saborosa. Un grand plaser de lectura.
Sinèra e la mòstra d’òr, un dels libres dels pus escasuts d’Andrieu Lagarda.
Amb un lexic occitan-francés.
Au fil des pages de Sinèra e la mòstra d’òr, André Lagarde nous fait vivre l’itinéraire d’un homme du peuple, entre XIXe et XXe siècle : depuis les découvertes émerveillées d’un gamin curieux de tout ce qui l’entoure jusqu’aux réussites de l’adulte qui a su gagner son indépendance matérielle, en passant par le temps de l’école et les débordements de la jeunesse.
C’est toute la vie d’un artisan qui doit s’adapter aux mutations techniques et économiques à l’œuvre, quittant son petit village de campagne pour la ville industrieuse.
André Lagarde, avec finesse et une grande maîtrise, nous fait partager tous les évènements qui jalonnent la vie de Sinèra : fêtes et réjouissances, aventures et succès, mais aussi appréhensions, drames et malheurs.
Le livre est rédigé dans une langue vive qui procure un grand plaisir de lecture. Un lexique de mots occitans facilite la compréhension du texte.
Sinèra e la mòstra d’òr, un des livres les mieux réussis d’André Lagarde.
256 pages – livre format 15 x 21 cm – prix 22,50 euros.
Voir aussi les autres publications d’André Lagarde dans notre catalogue actualisé : ici