NB FELCO :
- Lo questionari es sus aqueste ligam
- La traduction du message rédigé en occitan est à la suite
Lo departament deus Pirenèus Atlantics que’s caracteriza peu hèit que s’i ensenha duas lengas locaus: lo basco e l’occitan. En 2021 lo basco beneficiava de 178 temps plens tau 1èr grad e 51 tau 2nd grad; tà l’occitan qu’èran 40,25 temps plens qui èran acordats au 1èr grad e 26 au 2nd. Ua diferéncia entre la partida basca e occitana hens lo departament qu’ei de notar. L’encausa qu’ei multifactoriau. Ua de las consequéncias ei que i a un ofici public tau basco suu territòri dab qui la FSU pren lenga. Tà l’occitan que son aplecs de tribalh qui son organizats on participan l’administracion, los sindicats (la FSU que i ei tostemps representada, solide), las associacions, (dont lo CREO) e elejuts.
La FSU qu’ei estada tostemps en favor deu desvolopament de las cordèras bilinguas en l’ensenhament public, immersiu comprés (mandat SNUIpp, congrès de Rodés, 2016) e lo son prètz-hèit màger qu’ei de deféner totas las categorias de personaus sus quin pòste que sia.
Que trobaratz ací junt las darrèras intervencions hèitas per la FSU a la CARL Aquitània en seguida deu tribalh suu terren e deus combats miats :
- FSU 64-carl fsu 4 fév 22FSU 64
- Declaration CARL FSU 29 juin 22-b
- FSU64 -CALR 07-12-2021-declaration FSU
Le département des Pyrénées Atlantiques se caractérise par le fait qu’on y enseigne deux langues : le basque et l’occitan. En 2021 le basque bénéficiait de 178 temps pleins pour le1èr degré et de 51 pour le 2nd degré ; pour l’occitan il y avait 40,25 temps pleins pour le 1èr degré et 26 pour le 2nd. Une différence entre la partie basque et occitane du département qu’il faut noter. La cause est multifactorielle. Une des conséquences est qu’il y a un office public pour le basque sur le territoire avec lequel la FSU échange. Pour l’occitan, ce sont des réunions de travail qui sont organisées où participent l’administration, les syndicats (la FSU y est évidemment toujours représentée), les associations, (dont le CREO) et les élus.
La FSU a toujours été en faveur du développement des filières bilingues dans l’enseignement public, immersif compris (mandat SNUIpp, congrès de Rodez, 2016) et son travail principal est de défendre toutes les catégories de personnels, quel que soit leur poste.
Vous trouverez en PJ les dernières interventions de la FSU au CARL Aquitaine, suite au travail sur le terrain et aux combats menés.